Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Frans en Diana Jansen - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Frans en Diana Jansen - WaarBenJij.nu

Porto

Blijf op de hoogte en volg Frans en Diana

14 Augustus 2012 | Portugal, Porto

Hier dan maar weer eens een teken van leven. Na La Coruna zijn wij in Camarinas, Caraminal, Punta Nova(voor anker, dat moesten we een keer uitproberen) en Baiona geweest. 10 aug. zijn wij over de grens en hebben weer een flesje open gemaakt. Wij hebben in Portugal Viana do Castelo en nu Porto aangedaan. Er was een week mist op zee, daarvan hebben wij 2 dagen gevaren. Wij hebben de kust van Portugal nog niet gezien. Na La Coruna hebben we 2 dagen verschillende keren tussen de dolfijnen gevaren. Dat is heel leuk om te zien, ze zwemmen je voorbij, gaan voor en achter je langs en springen telkens uit het water. Het weer: Het is overdag zonnig tussen de 25 en 30 gr. Als s'avonds de zon weg gaat moet je wel een vestje en een lange broek of zo aan, want het koelt dan erg af, het zeewater is hier nog niet echt warm. s'Middags gaat het altijd waaien en tegen de avond gaat de wind dan weer liggen. Vandaag is het niet zo goed, het is vannacht hard gaan regenen, het is nu bewolkt en van tijd tot tijd regent het. Het is ook een stuk koeler, 20 gr. Als het weer het morgen toe laat dan gaan we weer een stukje verder. Groetjes Frans en Diana.

• 15 Augustus 2012 - 18:58

Marianne En Karel:

Hallo Frans en Diana,

Wat zijn jullie al ver gekomen.
    Het weer hier is ook goed, zelfs te warm .
    Het weekend een ware hittegolf van 30, 32 graden.

Leuk om tussen de dolfijnen te varen.
    Hebben jullie daar foto's van kunnen nemen?

Verder alle goeds vanuit Zwijndrecht

• 16 Augustus 2012 - 12:08

Yme Bosma (Drift Away):

Ik heb het zojuist even nagevraagd, maar jullie kunnen met de boot wel de hele rivier afvaren (max 200km). Veel plekjes om te stoppen/overnachten, en minimaal 2.5m diepte op het ondiepste deel (halverwege). Bij het secretariaat van de marina hebben ze de info, en ook de kaarten (een klein boekje dat je moet kopen).

Dus mochten jullie toch nog een keer langs Porto komen zou ik zeker de rivier op gaan.

• 19 Augustus 2012 - 19:14

Ammy En Henny:

Hoi maatjes, wat zijn jullie al ver gekomen ik begreep van broer Richard dat Porto erg mooi is.
    Geniet van jullie mooie reis.
    Lieve groet Henny en Ammy

• 26 Augustus 2012 - 11:41

Gert En Nicole:

Hallo Frans en Diane,
    Ik zie op de AIS dat jullie Lisabon net verlaten hebben. Ongelofelijk hoe ver jullie al zijn! De middelandse zee komt al in zicht! Ben heel benieuwd te horen hoe het varen met jullie schip bevalt op de ongetwijfeld nu en dan woeste baren. Behouden Vaart! en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Gert en Nicole