Rochefort - Reisverslag uit Rochefort, Frankrijk van Frans en Diana Jansen - WaarBenJij.nu Rochefort - Reisverslag uit Rochefort, Frankrijk van Frans en Diana Jansen - WaarBenJij.nu

Rochefort

Door: Utopiafd

Blijf op de hoogte en volg Frans en Diana

26 Juni 2012 | Frankrijk, Rochefort

Ik heb in de late uurtjes even internet, dus vlug een berichtje. Wij zijn van Les Sables d'Olonne naar St. Martin. Toe we daar wilde vertrekken waaide het te hard, dus 2 dagen langer gelegen. Vandaar naar La Rochelle. Mooie stad. Nu liggen we in Rochefort, mooi haventje, maar de stad valt erg tegen. Jammer dat wij hier helemaal naar toe gevaren zijn. Het ligt 10 mile op een riviertje, was leuk varen. Morgen varen we naar Royan en dan door naar Arcachon. Van daar gaan we met de trein naar Bordeaux, (45 min.) daar zijn dan de wijn feesten. We hadden een plaats in de stad Bordeaux besproken, maar nu blijkt dat je alleen s'nachts om 1 uur door de brug kan en er is geen wachtplaats voor de brug. Dan moet je 100 km in het donker over de rivier varen naar Bordeaux. Daar passen we nu voor, wij hebben ons nachtjes wel weg. Welterusten allen en tot de volgende keer. Groetjes van de Roni en Utopia.

• 26 Juni 2012 - 07:52

Joppe :

Lijkt me heerlijk zo'n wijnfeest in Bordeaux (mijn favoriete wijn en ik geloof dat mijn zwager er ook niet in spuugt...)

• 26 Juni 2012 - 08:34

Tonny:

In het donker de rivier op varen, dat doen wij wel hier. Maar dan noodgedwongen..... Moet je maar naar Noorwegen gaan , daar word het nu niet donker... Ook een bijzondere ervaring. Maar jullie hebben het nog steeds leuk daar!!! En WIJNFEESTEN in het vooruitzicht, nou PROOST dan maar en veel plezier samen. Groetjes Tonny

• 26 Juni 2012 - 19:45

Theo En Clementine:

Hemelsbreed zitten we niet ver bij elkaar vandaan. Wij zijn in Cormatin 30 km onder Chalon aan de Saone. Blijven hier tot overmorgen en vertrekken dan naar het zuiden Valence daar geven ze de komende 14 dagen redelijk weer op. Wij hebben vakantie tot Nikita's verjaardag (22 juli) Veel plezier en tot later.

• 27 Juni 2012 - 03:47

Peet En Inge:

Goedemorgen gezelschap,
    Beetje vroeg, zo dadelijk weer aan het werk. Jullie gaan lekker hè, we zijn nog steeds een beetje jaloers hoor.Ik hoop dat jullie beter weer hebben dan wij hier, wat een bagger, vandaag weer regen. Veel plezier bij de wijnfeesten, geen Chateau Migraine drinken hoor. Nou, de groetjes van Inge, die slaapt als een roos, en van mij. Goede reis verder en pas op met uitkijken.
    Peet en Inge.

• 02 Juli 2012 - 15:15

Wim En Elma Brokking:

Hoi Diane en Franc

We zien dat het bij jullie ook nog steeds geen echt mooi weer is. Dit had het toch allang moeten zijn? Maar troost je wij hebben na de pinksteren nog geen een weekend gehad zonder regen. Het is door de week redelijk maar zodra wij in de auto stappen dan hebben we al regen voordat we in Hellevoetsluis zijn. Het positieve is dat we dus elke week bij de Griek zitten. Met als gevolg de volgendedag pijn in de kop.